Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/67
Nhan đề: KHẢ NĂNG GIAO TIẾP LIÊN VĂN HÓA CỦA DU HỌC SINH VIỆT NAM KHI HỌC TẠI CÁC NƯỚC PHƯƠNG TÂY
Nhan đề khác: INTERCULTURAL COMPETENCE OF VIETNAMESE SOJOURNERS STUDYING IN WESTERN COUNTRIES
Tác giả: Hoàng Thị, Hạnh
Nguyễn Thị Lan, Anh
Từ khoá: INTERCULTURAL COMPETENCE OF VIETNAMESE SOJOURNERS STUDYING IN WESTERN COUNTRIES
KHẢ NĂNG GIAO TIẾP LIÊN VĂN HÓA CỦA DU HỌC SINH VIỆT NAM KHI HỌC TẠI CÁC NƯỚC PHƯƠNG TÂY
Năm xuất bản: 2015
Nhà xuất bản: TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ
Tùng thư/Số báo cáo: DHNN;KLTN
Tóm tắt: Studying overseas has gaining ever-increasing currency among Vietnamese students because of its outstanding benefits, including intercultural competence development. To date, nonetheless, there have been few studies to explore intercultural competence of Vietnamese international students. In this study, intercultural competence of Vietnamese sojourners who study in Western countries is explored. The study adopted qualitative approach with conceptual framework being Deardorff’s model (2004). Unlike prior studies, the research also indicated that interactions with indigenous people are useful to achieve intercultural competence. Also, studying abroad just develop intercultural competence to some extent rather than generating positive effect only as previous study said. Sojourners could gain their intercultural competence to some degree thanks to individual factors like personality together with situational factors such as schooling, indigenous people and social activities. Although there exist certain cases that hold prejudice and have ethnocentrism, almost all Vietnamese students are open-minded, respectful and curious towards other cultures while acquiring knowledge to behave and communicate appropriately and effectively in intercultural contact. It is still recommended that trainings at academic institutions be conducted for intercultural competence realization. Key word: intercultural competence, sojourners, international students, Vietnam, study abroad, adaptation
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/67
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
LVAGT197.pdf144.17 kBAdobe PDFXem trực tuyến    Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.