Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/84
Nhan đề: A VALIDATION STUDY ON AN ENGLISH LISTENING EXIT TEST AT A HANOIAN UNIVERSITY
Nhan đề khác: NGHIÊN CỨU THẨM ĐỊNH VỀ MỘT BÀI KIỂM TRA ĐẦU RA MÔN NGHE TIẾNG ANH CỦA MỘT TRƯỜNG ĐẠI HỌC TẠI HÀ NỘI
Tác giả: TRẦN, HOÀI PHƯƠNG
VŨ, NGUYÊN KIỀU PHƯƠNG
Từ khoá: bài thi đầu ra môn tiếng Anh
trường đại học tại Hà Nội
Năm xuất bản: 2015
Nhà xuất bản: Trường Đại học Ngoại ngữ - ĐHQGHN
Tóm tắt: Owing to radical changes in the curriculum, English-majoring students at a celebrated university in teaching foreign languages in Hanoi, Vietnam are now required to take an exit test at the end of the program to see if they could achieve level C1 of the Common European Framework of Reference for Languages. The test assumes immense importance for it has a direct influence on students and even on the society, especially when the C1 certificate acts as an embodiment of candidates’ English proficiency to be considered for employment opportunities. The 20xx test was the first exit test of the curriculum; hence, it must be validated to see whether the interpretation and use of the test scores were reasonable or not. With major concern about this phenomenon, the researcher conducted a study titled “A Validation Study on an English Listening exit test at a Hanoian university”, which aimed at offering profound validation evidence either to reinforce or to oppose to the interpretation and use of the listening test scores as a measure of test-takers’ English listening ability. Since no independent validation study had been conducted on the listening test previously, the study also acted as the benchmark for the assessment, amendment, and enhancement of later tests at the examined university. To conduct the research, both qualitative and quantitative methods were utilized to analyze the test aspects scrupulously. The findings indicated that generally, the test demonstrated evidence of validity, thus could act as a meaningful measurement instrument of test-takers’ English language knowledge and listening skill. Nevertheless, there remained certain aspects that needed taking into consideration for radical improvement in test design and development.
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/84
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
GHP733.PDF210.41 kBAdobe PDFXem trực tuyến    Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.