Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1678
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nguyễn Ninh, Bắc | - |
dc.contributor.author | Nguyễn Hoàng, Cúc | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T02:46:17Z | - |
dc.date.available | 2018-06-26T02:46:17Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1678 | - |
dc.description.abstract | ABSTRACT Note-taking is an essential skill to any interpreter in interpretation and especially consecutive interpretation. With the hope of figuring out the way to improve note-taking training at universities, the researcher carried out a research on Note-taking training at University of Languages and International Studies among interpreting third-year students. With the participation of 46/50 interpreting third-year students, all Questionnaires and notes from the Test on note-taking training have been collected for analysis. It is found out that students are aware of some basic features in note-taking but lack the foundation of the theory of note-taking. The sessions for teaching of note-taking in class seem to be inadequate. There are 14 typical problems based on note-taking theory by Roderick Jones, encountered by third-year students, in which, using few symbols and having no margin are the two most popular ones. It is recommended that there should be an official lesson on note-taking theory and lecturers are recommended to spend more time reviewing their student’s notes. | vi |
dc.language.iso | en_US | vi |
dc.publisher | ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANH | vi |
dc.title | NOTE-TAKING TRAINING IN STUDYING CONSECUTIVE INTERPRETING AMONG THIRD-YEAR STUDENTS AT FELTE, ULIS, VNU, HANOI = | vi |
dc.title.alternative | NGHIÊN CỨU ĐÀO TẠO KỸ NĂNG GHI CHÚ TRONG DỊCH ĐUỔI ĐỐI VỚI SINH VIÊN NĂM THỨ BA TẠI KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANH, ĐHNN, ĐHQG HÀ NỘI | vi |
dc.type | Thesis | vi |
Bộ sưu tập: | Khóa luận tốt nghiệp |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
LV-AD171TT (pdf.io).pdf | 22.69 kB | Adobe PDF | Xem trực tuyến |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.