Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1678
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.advisorNguyễn Ninh, Bắc-
dc.contributor.authorNguyễn Hoàng, Cúc-
dc.date.accessioned2018-06-26T02:46:17Z-
dc.date.available2018-06-26T02:46:17Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1678-
dc.description.abstractABSTRACT Note-taking is an essential skill to any interpreter in interpretation and especially consecutive interpretation. With the hope of figuring out the way to improve note-taking training at universities, the researcher carried out a research on Note-taking training at University of Languages and International Studies among interpreting third-year students. With the participation of 46/50 interpreting third-year students, all Questionnaires and notes from the Test on note-taking training have been collected for analysis. It is found out that students are aware of some basic features in note-taking but lack the foundation of the theory of note-taking. The sessions for teaching of note-taking in class seem to be inadequate. There are 14 typical problems based on note-taking theory by Roderick Jones, encountered by third-year students, in which, using few symbols and having no margin are the two most popular ones. It is recommended that there should be an official lesson on note-taking theory and lecturers are recommended to spend more time reviewing their student’s notes.vi
dc.language.isoen_USvi
dc.publisherĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANHvi
dc.titleNOTE-TAKING TRAINING IN STUDYING CONSECUTIVE INTERPRETING AMONG THIRD-YEAR STUDENTS AT FELTE, ULIS, VNU, HANOI =vi
dc.title.alternativeNGHIÊN CỨU ĐÀO TẠO KỸ NĂNG GHI CHÚ TRONG DỊCH ĐUỔI ĐỐI VỚI SINH VIÊN NĂM THỨ BA TẠI KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANH, ĐHNN, ĐHQG HÀ NỘIvi
dc.typeThesisvi
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
LV-AD171TT (pdf.io).pdf22.69 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.