Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/2182
Nhan đề: HÌNH ẢNH NAM GIỚI VÀ NỮ GIỚI TRONG QUẢNG CÁO TRÊN TRUYỀN HÌNH VIỆT NAM TỪ GÓC ĐỘ PHÂN TÍCH DIỄN NGÔN PHÊ PHÁN ĐA PHƯƠNG TIỆN
Tác giả: Nguyễn, Thị Thu Hà
Từ khoá: Diễn ngôn phê phán, quảng cáo
Năm xuất bản: 2016
Tóm tắt: This study investigates men and women’s representations in TV advertisements in Vietnam from a multimodal critical discourse analysis perspective. The data comprise of almost one hundred TV advertisements aired on principle TV channels in Vietnam such as VTV and HTV. The framework in use is Fairclough’s (2001), in which part of Kress and van Leeuwen’s visual grammar (1996) is incorporated for a multimodal discourse analysis of the advertisements. The main findings of the research include gender roles differentiation and gender stereotypes which continue to disadvantage women and perpetuate gender inequality. Embedding the findings into the socio- political context, the study argues that such representations reinforce traditional biased assumptions about men and women despite a number of political efforts in terms of national policies to advance gender equality in Vietnam.
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/2182
Bộ sưu tập: Đề tài cấp trường

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
Nguyen Thi Thu Ha 's research.pdf982.06 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.