Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/779
Nhan đề: QUÁ TRÌNH TƢ DUY Ở NGƢỜI LỚN HỌC NGOẠI NGỮ: MỘT TRƢỜNG HỢP ĐIỂN CỨU
Tác giả: Lâm, Quang Đông
Từ khoá: QUÁ TRÌNH TƢ DUY Ở NGƢỜI LỚN HỌC NGOẠI NGỮ: MỘT TRƢỜNG HỢP ĐIỂN CỨU
Năm xuất bản: 2015
Nhà xuất bản: Đại học Quốc gia Hà Nội
Tóm tắt: First of all, thinking, or mental processes in adult learners of foreign languages, can fundamentally differ from those in children and adolescents. Generally speaking, these are conscious processes while a number of children and adolescents‟ mental processes are more or less subconscious. Realizing such differences in the role of thought can help adult foreign language learners and teachers to improve the effectiveness of their efforts. Second, language and culture are always closely intertwined and blended into each other; it is therefore certain that the effectiveness of foreign language learning/teaching can also ameliorate if cultural factors are well exploited in learning/teaching. These are the points this paper, through a case study of two adult learners of Korean, wants to argue for, which continues to assert several theories on the inter-relationship among thought, culture and language, on second language learning and/or acquisition processes, and to provide foreign language learners/teachers, especially adult learners, with more useful tips.
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/779
ISBN: 9786046225478
ISSN: kỉ yếu hội thảo quốc tế
Bộ sưu tập: Báo cáo Hội nghị - Hội thảo khoa học quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
Lam Quang Dong.pdf442.28 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.