Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/779
Nhan đề: | QUÁ TRÌNH TƢ DUY Ở NGƢỜI LỚN HỌC NGOẠI NGỮ: MỘT TRƢỜNG HỢP ĐIỂN CỨU |
Tác giả: | Lâm, Quang Đông |
Từ khoá: | QUÁ TRÌNH TƢ DUY Ở NGƢỜI LỚN HỌC NGOẠI NGỮ: MỘT TRƢỜNG HỢP ĐIỂN CỨU |
Năm xuất bản: | 2015 |
Nhà xuất bản: | Đại học Quốc gia Hà Nội |
Tóm tắt: | First of all, thinking, or mental processes in adult learners of foreign languages, can fundamentally differ from those in children and adolescents. Generally speaking, these are conscious processes while a number of children and adolescents‟ mental processes are more or less subconscious. Realizing such differences in the role of thought can help adult foreign language learners and teachers to improve the effectiveness of their efforts. Second, language and culture are always closely intertwined and blended into each other; it is therefore certain that the effectiveness of foreign language learning/teaching can also ameliorate if cultural factors are well exploited in learning/teaching. These are the points this paper, through a case study of two adult learners of Korean, wants to argue for, which continues to assert several theories on the inter-relationship among thought, culture and language, on second language learning and/or acquisition processes, and to provide foreign language learners/teachers, especially adult learners, with more useful tips. |
Định danh: | http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/779 |
ISBN: | 9786046225478 |
ISSN: | kỉ yếu hội thảo quốc tế |
Bộ sưu tập: | Báo cáo Hội nghị - Hội thảo khoa học quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
Lam Quang Dong.pdf | 442.28 kB | Adobe PDF | Xem trực tuyến |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.