Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1665
Nhan đề: COMMON ERRORS IN VIETNAMESE-ENGLISH TRANSLATIONS OF 2nd YEAR STUDENTS MAJORING IN TRANSLATION AND INTERPRETING, FELTE, ULIS IN “TRANSLATION PRACTICE” BY NGUYEN VIET KY AND SUGGESTIONS FOR IMPROVEMENT =
Nhan đề khác: CÁC LỖI THƯỜNG GẶP CỦA SINH VIÊN NĂM HAI NGÀNH BIÊN – PHIÊN DỊCH, ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI KHI DỊCH VIỆT – ANH TRONG GIÁO TRÌNH “THỰC HÀNH DỊCH” CỦA NGUYỄN VIỆT KỲ VÀ GIẢI PHÁP
Tác giả: Nguyễn Thị Thu, Hằng
Triệu Thu, Hằng
Năm xuất bản: 2013
Nhà xuất bản: ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANH
Tóm tắt: ABSTRACT From the very first days of their professions, translators have always been entrusted with the role of a communication facilitator who bridges the gap of understanding between people coming from various cultures and speaking different languages. Coming along with this trend, University of Languages and International Studies, VNU also strives to train high-qualified translators to meet the demand of the whole society. With the deep concerns about the situation, the researcher would like to conduct a study entitled “Common errors made by 2nd year students majoring in Translation and Interpreting at FELTE, ULIS, VNU in Translation Practice compiled by Nguyen Viet Ky and suggestions for improvement” The study aims at identifying common errors made by 2nd year students majoring in Translation and Interpreting in course-book “Translation Practice” compiled by Nguyen Viet Ky. Based on reasons shared by students and experienced teacher, suggestions are offered for the improvement of not only surveyed students but also the next generations of 2nd year students. The major methods and procedures adopted throughout the study include questionnaires, class observations, document observations, diary reports and online interview. A combination of both quantitative and qualitative methods enables the researcher to triangulate the data in order to produce the rich and reliable findings. With this approach, the researcher ensures the validity as well as the reliability of the study. Hopefully, the study proves beneficial to fresh would-be translators at FELTE, ULIS, VNU.
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1665
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
LV-AD163TT (pdf.io).pdf32.67 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.