Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1838
Nhan đề: THE REFLECTIONS OF INDIVIDUALISM AND COLLECTIVISM IN AMERICAN AND VIETNAMESE TV ADVERTISEMENTS =
Nhan đề khác: SỰ PHẢN ÁNH TÍNH CÁ NHÂN VÀ CỘNG ĐỒNG TRONG QUẢNG CÁO TRUYỀN HÌNH CỦA MỸ VÀ VIỆT NAM
Tác giả: Đỗ Thị Mai, Thanh
Hoa Huyền, Trang
Năm xuất bản: 2014
Nhà xuất bản: ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ KHOA SƯ PHẠM TIẾNG ANH
Tóm tắt: ABSTRACTS Nowadays, with the development of the market, people are possibly approaching different kinds of TV advertisements from both internal and external cultures which are aimed at influencing their attitudes towards a wide range of products. Together with the development of modern multimedia, this spread varies the reflection of cultural characteristics in these TV advertisements. The study focuses on the reflection of Individualism and Collectivism in American and Vietnamese television advertisements. The features of Individualism and Collectivism will be assessed on the previous theories of some famous theorists and researchers. To investigate these cultural reflections, 10 American TV advertisements and 10 Vietnamese TV advertisements were collected. The total number of these 20 commercials was then carefully analyzed in their contents with the application of qualitative methods. At last, remarkable insights into the cultural reflection in television commercials of two cultural groups are figured out as well. Finally, the research offers some suggestions on studying cross – cultural communication for English teachers and learners, providing a useful tool for the study of advertising strategy for American and Vietnamese markets.
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/1838
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
LV-AGT187TT.pdf38.25 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.