Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/2174
Nhan đề: Analysing Ideational meaning and Interpersonal meaning of Liguistics and Visual aspects in English centers’ slogans
Nhan đề khác: Phân tích chức năng tạo ý và chức năng giao tiếp liên nhân trên phương diện ngôn ngữ và hình ảnh của các khẩu hiệu trung tâm Tiếng Anh
Tác giả: Nguyễn Thị, Minh Tâm
Trần Thị, Hoàng Anh
Từ khoá: phân tích
liên nhân
khẩu hiệu
Năm xuất bản: thá-2019
Nhà xuất bản: Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội
Tóm tắt: ABSTRACT The slogan has a significant role in the identity of a brand. Yet, few research in Vietnamese context have concentrated on this matter. Therefore, this current study aims to investigate the Ideational and Interpersonal meaning of thirty English centers’ slogans in Hanoi, considering both linguistics and visual aspects. The study adopts previous research’s frameworks to analyze eleven different features of each slogan. The four main chapters included in this study are Literature review, Methodology, Findings and Discussion and Conclusions. Findings from the analysis of ideational meaning reveal that slogans tend to represent short, simple structures together with appropriate employment of rhetorical devices, process and concepts. Meanwhile, in order to convey interpersonal meanings, slogans are created with different types of mood, modality, eye level and gaze. Interpretation for the utilization of each item is also discussed in the thesis.  
Mô tả: ABSTRACT The slogan has a significant role in the identity of a brand. Yet, few research in Vietnamese context have concentrated on this matter. Therefore, this current study aims to investigate the Ideational and Interpersonal meaning of thirty English centers’ slogans in Hanoi, considering both linguistics and visual aspects. The study adopts previous research’s frameworks to analyze eleven different features of each slogan. The four main chapters included in this study are Literature review, Methodology, Findings and Discussion and Conclusions. Findings from the analysis of ideational meaning reveal that slogans tend to represent short, simple structures together with appropriate employment of rhetorical devices, process and concepts. Meanwhile, in order to convey interpersonal meanings, slogans are created with different types of mood, modality, eye level and gaze. Interpretation for the utilization of each item is also discussed in the thesis.  
Định danh: http://hdl.handle.net/ULIS_123456789/2174
Bộ sưu tập: Khóa luận tốt nghiệp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
E.KL.NNH.375.pdf171.2 kBAdobe PDFXem trực tuyến


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.