Browsing by Title

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 507 to 526 of 2114 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
May-2016GIẢNG DẠY TIẾNG ANH THƯƠNG MẠI DƯỚI GÓC NHÌN CỦA GIẢNG VIÊN: THÁCH THỨC VÀ GIẢI PHÁPNguyễn, Lan Anh
May-2014GIẢNG DẠY VĂN HÓA NƯỚC NGOÀI : NHỮNG KHÓ KHĂN GẶP PHẢI VÀ ĐỀ XUẤT GIẢI PHÁP KHẮC PHỤCNguyễn, Vân Dung
2015GIẢNG DẠY ĐẤT NƯỚC HỌC CHO SINH VIÊN CHUYÊN NGỮ Ở VIỆT NAMNguyễn, Thị Cơ
May-2016GIẢNG DẠY ĐẤT NƯỚC HỌC CHO SINH VIÊN CHUYÊN NGỮ Ở VIỆT NAMNguyễn, Thị Cơ
Sep-2017GIẢNG VIÊN TỰ ĐỔI MỚI VÀ PHÁT TRIỂN: BẰNG CÁCH NÀO? (Chuẩn bị đội ngũ giảng viên đáp ứng tích cực đổi mới căn bản toàn diện giáo dục và đào tạo)Nguyễn Thị Hằng Nga
2011Gifted underachivement has always been an immense intact field in Vietnam’s educational system, which is awaiting educators and teacher-researchers to cultivate in and bring fruitful changes to the wellbeing of their own students. With her deep concerns about this situation, the researcher carried out a study titled “Underachievement of Gifted Students in an English-specialized 11th Grade Classroom, Nguyen Trai High-school, Hai Duong Province: A Case Study”. The aim of this research was to look at the typical characteristics of underachieving English gifted students; the causes of, and solutions for the phenomenon, from the perception of the insiders. The method adopted was multiple-case study, and diary report was chosen as the fundamental data collection instrument. Besides, questionnaire, observation, documentation and interview were employed to triangulate the information from various aspects and hence ensure the validity as well as reliability of the research. The study yielded significant findings in response to the proposed questions. The participants were found to demonstrate giftedness in many aspects, and linguistics was the most significant. However, they possessed a low confidence, low self-efficacy, fear of failure, and maladaptive strategies during the process of studying English. They expected a change in materials and more practice in communicative skills besides grammar and vocabulary. They also hoped to have positive interactions with teachers and peers, in a less stressful or competitive environment. Based on these findings, implications were made for teachers and classroom teaching. Among many, three remedy strategies, namely Supportive, Intrinsic and Remedial were presented in order to help underachievers magnify their potentials and perform better academically as well as personally.Đinh Hải, Yến; Hoàng Linh, Chi
Apr-2017GIỚI THIỆU MỘT PHẦN MỀM ỨNG DỤNG TRONG LUYỆN NGHE NGOẠI NGỮ – RANDOM OPENNguyễn, Phương Chi
2015GIỚI THIỆU VỀ ĐỀ ÁN CẢI CÁCH DẠY VÀ HỌC NGOẠI NGỮ Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC LUẬT HÀ NỘI – PHẦN TIẾNG NGANguyễn, Thị Khánh Vân
2005Giới từ “cho” và “của” với vai nghĩa của một số tham thể trong cấu trúc nghĩa biểu hiện của câu với vị từ đa trị “mua”LÂM, QUANG ĐÔNG
May-2018GIỌNG ĐIỆU GIÃI BÀY TRONG THƠ CÔNG GIÁO VIỆT NAM HIỆN ĐẠINguyễn, Thị Kim Hồng
2011GIVING AND CHECKING INSTRUCTIONS SKILLS AMONG FOURTH-YEAR STUDENTS DURING THEIR PRACTICUMTRẦN THỊ LAN, ANH; ĐINH THỊ HÀ, PHƯƠNG
2014Governance in higher education in Vietnam – a move toward decentralization and its practical problemsTRẦN, THỊ TUYẾT
May-2013Góc nhìn văn hóa về từ “Ăn” trong tiếng ViệtChu, Thi Thanh Tam
May-2012GÓC ĐỘ ĐỒNG ĐẠI VÀ LỊCH ĐẠI TRONG NGHIÊN CỨU SO SÁNH ĐỐI CHIẾU HÁN-VIỆTNguyen, Thi Ngoc Hoa
Apr-2017GÓP LỜI BÀN VỀ “NHÂN GIẢ LẠC SƠN, TRÍ GIẢ LẠC THỦY”Phạm, Ngọc Hàm
May-2014GỢI Ý SỬ DỤNG MỘT SỐ HOẠT ĐỘNG TRONG DẠY HỌC PHÁT ÂM CHO SINH VIÊN NĂM THỨ NHẤT – ĐH KHXH&NV - ĐHQGHNVũ, Phương Lan
2014Graduate employability in Vietnam: A loose relationship between higher education and employment marketTRẦN, THỊ TUYẾT
May-2017GRADUATION PAPER EXPRESSIONS OF AMERICANISM IN “THE THIN RED LINE” (1998)Nguyễn Diệu, Hồng; Ngô Vũ Hoàng, Minh
2014Great expectations: The TESOL practicum as a professional learning experience.LÊ, VĂN CANH
May-2013Gutstave Lanson và giải thích văn bản văn học Tư tưởng-Đối tượng-Phương phápNguyen, Thi Binh