Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Language
English
Tiếng Việt
Sign on to:
My DSpace
Receive email
updates
Edit Profile
DSpace
JSPUI
DSpace preserves and enables easy and open access to all types of digital content including text, images, moving images, mpegs and data sets
Learn More
ULIS Repository
Browsing by Title
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 512 to 531 of 2114
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
2011
Gifted underachivement has always been an immense intact field in Vietnam’s educational system, which is awaiting educators and teacher-researchers to cultivate in and bring fruitful changes to the wellbeing of their own students. With her deep concerns about this situation, the researcher carried out a study titled “Underachievement of Gifted Students in an English-specialized 11th Grade Classroom, Nguyen Trai High-school, Hai Duong Province: A Case Study”. The aim of this research was to look at the typical characteristics of underachieving English gifted students; the causes of, and solutions for the phenomenon, from the perception of the insiders. The method adopted was multiple-case study, and diary report was chosen as the fundamental data collection instrument. Besides, questionnaire, observation, documentation and interview were employed to triangulate the information from various aspects and hence ensure the validity as well as reliability of the research. The study yielded significant findings in response to the proposed questions. The participants were found to demonstrate giftedness in many aspects, and linguistics was the most significant. However, they possessed a low confidence, low self-efficacy, fear of failure, and maladaptive strategies during the process of studying English. They expected a change in materials and more practice in communicative skills besides grammar and vocabulary. They also hoped to have positive interactions with teachers and peers, in a less stressful or competitive environment. Based on these findings, implications were made for teachers and classroom teaching. Among many, three remedy strategies, namely Supportive, Intrinsic and Remedial were presented in order to help underachievers magnify their potentials and perform better academically as well as personally.
Đinh Hải, Yến
;
Hoàng Linh, Chi
Apr-2017
GIỚI THIỆU MỘT PHẦN MỀM ỨNG DỤNG TRONG LUYỆN NGHE NGOẠI NGỮ – RANDOM OPEN
Nguyễn, Phương Chi
2015
GIỚI THIỆU VỀ ĐỀ ÁN CẢI CÁCH DẠY VÀ HỌC NGOẠI NGỮ Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC LUẬT HÀ NỘI – PHẦN TIẾNG NGA
Nguyễn, Thị Khánh Vân
2005
Giới từ “cho” và “của” với vai nghĩa của một số tham thể trong cấu trúc nghĩa biểu hiện của câu với vị từ đa trị “mua”
LÂM, QUANG ĐÔNG
May-2018
GIỌNG ĐIỆU GIÃI BÀY TRONG THƠ CÔNG GIÁO VIỆT NAM HIỆN ĐẠI
Nguyễn, Thị Kim Hồng
2011
GIVING AND CHECKING INSTRUCTIONS SKILLS AMONG FOURTH-YEAR STUDENTS DURING THEIR PRACTICUM
TRẦN THỊ LAN, ANH
;
ĐINH THỊ HÀ, PHƯƠNG
2014
Governance in higher education in Vietnam – a move toward decentralization and its practical problems
TRẦN, THỊ TUYẾT
May-2013
Góc nhìn văn hóa về từ “Ăn” trong tiếng Việt
Chu, Thi Thanh Tam
May-2012
GÓC ĐỘ ĐỒNG ĐẠI VÀ LỊCH ĐẠI TRONG NGHIÊN CỨU SO SÁNH ĐỐI CHIẾU HÁN-VIỆT
Nguyen, Thi Ngoc Hoa
Apr-2017
GÓP LỜI BÀN VỀ “NHÂN GIẢ LẠC SƠN, TRÍ GIẢ LẠC THỦY”
Phạm, Ngọc Hàm
May-2014
GỢI Ý SỬ DỤNG MỘT SỐ HOẠT ĐỘNG TRONG DẠY HỌC PHÁT ÂM CHO SINH VIÊN NĂM THỨ NHẤT – ĐH KHXH&NV - ĐHQGHN
Vũ, Phương Lan
2014
Graduate employability in Vietnam: A loose relationship between higher education and employment market
TRẦN, THỊ TUYẾT
May-2017
GRADUATION PAPER EXPRESSIONS OF AMERICANISM IN “THE THIN RED LINE” (1998)
Nguyễn Diệu, Hồng
;
Ngô Vũ Hoàng, Minh
2014
Great expectations: The TESOL practicum as a professional learning experience.
LÊ, VĂN CANH
May-2013
Gutstave Lanson và giải thích văn bản văn học Tư tưởng-Đối tượng-Phương pháp
Nguyen, Thi Binh
Sep-2015
HALLYU TỪ GÓC NHÌN QUYỀN LỰC MỀM
Mai, Ngọc Chử
May-2012
HÀM NGÔN QUA VIỆC SỬ DỤNG TIÊN ĐỀ TRONG BÀI DIỄN VĂN TRANH CỬ TỔNG THỐNG CỦA OBAMA VỀ NẠN PHÂN BIỆT CHỦNG TỘC
Hoang, Thi Mai Hoa
;
Nguyen, Thi Thuy Linh
May-2016
HÀM Ý VĂN HÓA CỦA CÁC TỪ NGỮ CHỈ THỨC ĂN TRONG TIẾNG HÁN HIỆN ĐẠI
Ngô, Minh Nguyệt
May-2013
Hàm ý văn hóa trong nhóm động từ “穿戴” (đối chiếu với nhóm động từ tương ứng trong tiếng việt)
Hoang, Thi Thu Trang
2015
Hàn lưu trong đời sống văn hóa của người Việt Nam
Trần, Thị Hường
;
Cao, Thị Hải Bắc